Straipsniai ir naujienos

Apie kompiuterius ir ne tik

Bus mažiau skrydžių iš Skandinavijos

ryanViena populiariausių pigių skrydžių bendrovių Lietuvoje "Ryanair" pranešė, kad planuoja atsisakyti dalies skrydžių iš Suomijos. Kompanija tokius savo veiksmus motyvuoja tuo, kad analitikai prognuozuoja ženklų Suomijos turizmo sektoriaus susitraukimą. Tokia tendencija jau yra stebima keletą paskutiniųjų metų. Kasmet Skandinavijos turizmo sektorius sulaukia vis mažiau turistų iš kitų Europos šalių.

Manoma, kad atsilaisvinę resursai bus nukreipti į kitas populiaresnes kryptis. Šiuo metu itin daug keliautojų domisi skrydžiais į Portugaliją bei kitas Pietų Europos šalis. Spėliojama, kad kompanijos vadovybė gali daugiau dėmėsio skirti ir skrydžiams į Tenerifės salą. Šis maršrutas skirtingai nei Skandinavija kiekvienais metais pritraukia vis daugiau turistų iš visų Europos šalių, neišimtis ir Lietuva. Nebrangūs bei greiti skrydžiai vilioja ne vieną šiltų orų išsiilgusį šiaurietį.

Dalį poilsiautojų iš Skandinavijos persivilioja Austrija, kurios slidinėjimo trasos konkuruoja su Suomijos. Tačiau tinkamai pasirinkta rinkodara bei gerai išvystyta slidinėjimo infrastruktūra duoda savo vaisių. Airijos kapitalo "Ryanair" yra vienas iš populiariausių vežėjų ir Lietuvoje kasmet šios oro linijų klientais tampa tūkstančiai lietuvių. Dažniausiai tautiečiai skrenda dirbti į Jungtinę karalystę bei Airiją. Paskutiniu metu sulaukiama vis didesnio susidomėjimo ir poilsiniais maršrutais bei skrydžiais į Portugaliją ir Tenerifę.

Šiuo metu skolintis yra pigiau nei kada nors anksčiau

Europos centrinio banko pastangos gaivinti šlubuojančia Europos ekonomika yra jaučiamos ir Lietuvoje. Šiuo metu skolintis eurais (EUR) yra pigu kaip niekada anksčiau. Lietuvos banko pateiktais duomenimis dabar paskolos būstui eurais kainuoja tik 3.4% metinių palūkanų. Tokia situacija suiklostė dėl ECB nustatytų itin mažų palūkanų normų.

paskokos palukanosNors situacija ir palanki skolintis tačiau didieji šalies komerciniai bankai teigia, kad šiuo metu nėra jaučiamas pagyvėjimas paskolų rinkoje. Analogiška sitaucija yra stebima ir verslo paskolų rinkoje. Bankai neskuba suteikti paskolas verslininkams, o tie kurie gauna finansavimą yra prievesrti įkeisti įmonės turto už didžiąją dalį skolos. Tokia padėtis verčia sunerimti finansų analitikus, nes formuojasi situacija kuomet bankai tik laiko indėlinikų pinigus, už kuriuos turi mokėti palūkanas, tačiau jų neįdarbina ekonomikoje.

Susitraukimas Lietuvos būsto paskolų rinkoje prasidėjo dar 2008 metais, kuomet šalį stipriai palietė pasaulinė finansų krizė. Ir nors nuo 2010 metų jaučiamas nuoseklus rinkos atsigavimas, bet iki grįžimo į prieš krizinį lygį dar ganėtinai toli.

Creditinfo duomenimis šiais 2012 metai visi šalies komerciniai bankai, kiekvieną mėnesį kreipiasi informacijos apie daugiau nei dvidešimt tūkstančių įmonių. Tai parodo, kad verslo susidomėjimas paskolomis yra tikrai didelis.

italyleo

Atsikratykite iki 2 kilogramų per savaitę

vandens stiklineSiekiant numesti svorio galima apsieiti ir be įmantrių dietų. Po vieno puliariausių pasaulyje Cosmopolitan žurnalo moterims atlkto tyrimo paaiškejo, kad galima atsikratyti dviejų kilogramų per savaitę be jokių dietų ar intensyvių treniruočių. Atlikus specialų tyrimą kuriame dalyvavo daugiau kaip 30 savanorių paaiškėjo, kad tereikia gaiviuosius gėrimus, kavą ir arbatą pakeisti paprastu vandeniu.

Kaip vanduo padeda mesti svorį?

Dauguma populiariausių gėrimų (net ir tų kurie skaitomi dietiniais) savyje turi ne vieną kaloriją. Pavyzdziui lengvo alaus skardinė, dietinė kolą ar maža skardinė energetinio gėrimo savyje turi apie 100 kcal. Tuo tarpu vanduo yra visiškai nekaloringas. Bandant rasti atsakymus į tai kaip numesti svorio reikia prisiminti, kad itin sėkmingai kovoti su viršsvoriu padeda medžiagų apykaitos greitinimas. Porą stiklinių vandens kas 60 minučių padės iki 30 procentų pagreitinti medžiagų apykaitą. Taip galėsite išvengti nereikalingų riebalų sankaupų.

Žinoma nuolatos gerti vien vandenį gali pasidaryti tiesiog nepakeliama, todėl specialistai pataria kartais įsimesti skiltelę citrinos ar kelis mėtos lapus. Tokiu būdu galima gerti ir šiltą vandenį kuris pakeis arbatą.

Nevertėtu pamiršti ir sporto salės, per savaitę treniruotėms skirkite bent porą valandų savo brangaus laiko ir jau po savaičių galėsite jaustis dviem kilogramais lengvesni. Bet atminkite, kad 2kg, tai tik pradžia. Norint ne tik numesti, bet ir išlaikyti pastovų svorį teks pakeisti nemažai savo įpročių.

Skrydžiai lėktuvu

XXI amžiuje skrydžiai lėktuvu tapo neatsiejama kelionių dalis. Kuomet 1873 metais Julis Vernas parašė savo garsųjį romaną Aplink pasaulį per 80 dienų“. Toks trumpas laiko tarpas atrodė neįtikėtinas, kad jo pakaktų apkeliauti aplink visą žemės rutulį. Viskas pasikeitė kuomet broliai Orvilis bei Vilberis Raitai pirmą kartą savo gamybos lėktuvu pakilo į orą. Tai įvyko 1903.12.17.

Praėjus vos šešiolikai metų nuo pirmojo skrydžio, lėktuvai jau buvo taip ištobulėję, kad spėjo sudalyvauti pirmajame pasauliniame kare. 1919 metais britų oreiviai John'as Alcock'as ir Arthur'as Whitten'as Brown'as sėkmingai įveikė Atlanto vandenyną ir savo vardus amžiams įrašė į aviacijos istoriją.

Antro pasaulinio karo metais didžiausią pažangą aviacijoje padarė nacistinė Vokietyja. Būtent čia 1944 metais buvo sukurtas pirmasis reaktyvinis lėktuvas "Messerschmitt Me 163 Komet"Tačiau nepaisant visų nacių pastangų, to nepakako, kad atsilaikytų prieš ženkliai didesnes, nors ir prastesniais lėktuvais apginkluotas sąjungininkų oro pajėgos.

comet

1952 metais buvo pristatytas pirmasis keleivinis laineris, turėjęs reaktyvinius variklius, juo tapo Britiškas Comet 1. Šio lėktuvo istorija yra ganėtinai įdomi, nes paaiškėjo, kad stačiakampiai langai neatlaikydavo didelių perkrovų ir to pasekoje lėktuvai tiesiog subyrėdavo ore. Tačiau išmoktos klaidos leido patobulinti civilinę aviaciją.

1968 metais civilnė aviacija žengė kita milžinišką žingsnį į priekį - buvo pristatytas pirmasis viršgarsinis keleivinis lėktuvas Concorde. Concorde'ai sėkmingai skraidė daugiau nei tris dešimtmečius, tačiau po to, kai 2000 metais vienas iš jų sudužo, paaiškėjo konstrukcinės klaidos ir skrydžiai niekuomet nebebuvo atnaujinti. Nuo to laiko žmonės keliauja kur kas lėčiau, tačiau vistiek apie tai Julis Vernas galėjo tik svajoti.

Reklama: Pigūs lėktuvo bilietai svetainėje http://www.ugo.lt/

Pigus draudimas - ar verta?

lietuvos draudimasDidžiausia šalies ne gyvybės draudimo rinkos bendrovė „Lietuvos draudimas" pabrėžia, kad konkurencija kainomis tarp draudikų išliks visuomet, bet pastaruoju metu ryškėja tendenija svarbiau gauti kokybišką ir visapusišką produktą, nei pigią apsaugą, kuri neretai neapima visų gyventojui reikalingų rizikų.

Nieko nėra blogiau nei kai klientas jaučiasi patenkintas apsidraudęs pigiau, o atsitikusi nelaimė išryškina nepadengtas rizikas, atsiranda keblumų mokant draudimo išmoką. Ši situacija ne tik žalinga vartotojui, bet ir pačiai rinkai, kurioje dėl to gali rastis klientų nepasitikėjimas draudikais ir tokie atvejai kelia nereikalingą įtampą tarp draudėjų ir draudikų. Draudimo versle svarbiausia, kad draudimo produktas atitiktų realią situaciją bei kliento lūkesčius ir būtų užtikrintas žalų išmokėjimas", - sako , AB „Lietuvos draudimas" generalinis direktorius Kęstutis Šerpytis.

Bendrovės generalinis direktorius atkreipia dėmesį į tvarų rinkos augimą.

Tvarus rinkos augimas lemia, kad nebekonkuruojame siūlydami mažesnę kainą, o kuriame naujus, klientams patrauklius produktus bei specialius pasiūlymus, atitinkančius kiekvieno poreikius. Kurdami juos sujungiame dažniausiai pasitaikančias rizikas ir tai, ko iš mūsų tikisi klientai. Konkuruojame pateikdami gyventojams tinkamus ir fiksuotos kainos pasiūlymus, siūlome patiems žmonėms susikomplektuoti reikalingas rizikas", - sako K. Šerpytis.

Šių metų naujiena draudimo rinkoje - siūlomos pridėtinės vertės paslaugos, sudarant vieną ar kitą draudimo sutartį.

Pasak K. Šerpyčio, kylančios prekių ir paslaugų, darbo apmokėjimo kainos autoservisuose, statybinių medžiagų ir darbų kainos, brangstančios sveikatos priežiūros paslaugos verčia koreguoti bendrovės kainodarą. Dėl to stabilios kainos siūlomos tik lojaliems bendrovių klientams.

„Lietuvos draudimo" generalinio direktoriaus teigimu, privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo rinka jau yra išnaudojusi ir viršijusi visus limitus kainų mažinimui, tačiau renkantis šį draudimą svarbi ne tik kaina, o tai, kaip draudikas atstovauja savo klientui, kaip skaičiuoja įmokų pabrangimus po įvykio. Kasko ir būsto draudimai - šiuo metu labiausiai augančių rūšių draudimas.

Kasko draudimo poreikis auga kartu su atsigaunančia naujų automobilių rinka ir su gyventojų galimybėmis įsigyti naujesnius automobilius. Būsto draudimo augimą skatina gamtos nelaimės, po kurių apgadinami namai ir butai. Beje, šios rūšies draudimas Lietuvoje vis dar yra naujokas, todėl gyventojams reikėtų ypač atidžiai pažvelgti į draudimo sąlygas, ar draudikas turi patirties valdant stichinių nelaimių žalas. Šis turtas sudaro didžiausią gyventojo turto dalį ir nekokybiškas draudimas gali sukelti neigiamų padarinių šeimos finansams", - komentuoja K. Šerpytis.

Nelaimingų atsitikimų draudimo įmokos auga, tai susiję su gyventojų pasirenkama draudimo suma: pastaruoju metu vis dažniau draudimo suma didinama, todėl didėja ir įmoka.

Pirmąjį šių metųpusmetį fizinių asmenų ne gyvybės draudimo rinka augo beveik 3 kartus daugiau (7,9 proc.) nei pernai tokiu pat laikotarpiu (vos 2,9 proc.). Draudikai sudarė 3,5 proc. (beveik 60 tūkst.) daugiau sutarčių nei pernai, daugėja perkančių kelis draudimo produktus.

„Lietuvos draudimas" yra didžiausia šalies ne gyvybės draudimo rinkos bendrovė, įkurta prieš 90 metų. Jos paslaugomis kasmet naudojasi daugiau nei pusė milijono šalies privačių ir verslo draudėjų. „Lietuvos draudimas" priklauso vienai didžiausių draudimo grupių RSA, teikiančiai draudimo paslaugas 140 šalių ir aptarnaujančiai apie 20 mln. klientų visame pasaulyje.